Fiús oldal

Szívügye,hogy visszahozza a Ferrari dicsőséges időszakát


James Allison nem érzi bizonytalannak a helyzetét a Ferrarinál. A csapat technikai igazgatója leszögezte, szeretné végigcsinálni az elkezdett munkát Maranellóban – s ha ez sikerül, újra visszatérnek a dicsőséges napok.


James Allison (Fotó: Moy / XPB Images)James Allison (Fotó: Moy / XPB Images)




Az elmúlt héten az olasz sajtó a Ferrari technikai igazgatója, James Allison bizonytalan jövőjéről kezdett el találgatni. A szakember még 2013 őszén csatlakozott a maranellói alakulathoz, ahol amolyan megváltóként tekintettek a korábban többek közt Ross Brawn által mentorált, s a mezőny egyik legtehetségesebbjének tartott mérnökre. Allison kulcsszerepet vállalt a csapat idei évre történő gyökeres megújulásában, segített újjászervezni a Scuderia technikai részlegét, s 2015-re komolyabb előrelépést is ért el az autójuk hatékonysága terén.

Csakhogy miután a Ferrari év eleji remeklése óta mintha megtorpant volna a Mercedesre való fölzárkózásban, egyesek fölvetették, a csapat továbbra sem fejleszt elég hatékonyan, bizonyos újításaik nem hozták azt az eredményt, amit komolyságukhoz mérten vártak tőlük. S mindez a technikai részleget irányító Allison felelősségét is fölveti. Egyes olasz források arról számoltak be, hogy a brit szakember helyzetét jelenleg is vizsgálja a Ferrari vezetősége, s egyelőre korántsem biztos, hogy Allison kap új szerződést.

A technikai igazgató most ezen találgatásokra reagálva kiemelte, biztosnak érzi a helyzetét, és be szeretné fejezni a megkezdett munkát. „Először is: a szerződésem több évre ezen céghez köt engem. Másodszor: azért jöttem vissza ehhez a csapathoz, hogy megismételjük a korábbi sikereket, mert ez egy különleges élmény. Fiatal mérnökként már megtapasztalhattam ezt, öt világbajnoki címet is nyertünk akkor” – utalt Allison azAutosprintnek első 2005-ig tartó ferraris korszakára. „Mindig is vágytam rá, hogy megkapjam az esélyt, hogy újraéljem ezeket a pillanatokat a jelenlegi pozíciómban – mondhatni, ez a szívügyem. Ezért maradni akarok mindaddig, míg be nem fejezem a munkámat. És ha a Ferrari ugyanígy érez, boldog leszek.”

Allison elismeri, nagy a rá nehezedő nyomás, azonban elegendő tapasztalatot szerzett már az évek során ahhoz, hogy mindezt elviselje. „Mindig is jó dologként tekintettem a nyomásra, mivel ez hozza ki belőled a legjobbat, és folyamatos fejlődésre sarkall. Senki sem lesz boldog a cégnél, amíg nem nyerünk, azonban elmondhatom, hogy a csapatunk sokat fejlődött a kezdetek óta. De még sok a teendőnk.”

„Remek versenyzőkkel rendelkezünk, komoly költségvetésből gazdálkodunk, kiváló a felszereltségünk – szóval nincsenek kifogások. A győzelmekért kell harcolnunk. És ha nem sikerül, az mindenki számára csalódást jelent. Akik a Ferrarinál dolgoznak, tudják, hogy ha nem nyersz, jó eséllyel problémáid adódhatnak. Maranellóban ezt mindenki tudja, amikor úgy döntesz, a Ferrarinak dolgozol, az felelősséggel jár: győztes autót kell építened. És ez mindig is így lesz.”

A csapatfőnök Maurizio Arrivabene Sebastian Vettel malajziai győzelmét követően elárulta, kicsit tart attól, hogy túl korán jött számukra a vágyott siker. Allison szerint ennek leginkább a feléjük támasztott elvárásokon lehetett érezni a negatív hatását. „De a sikert nem utasíthatod el, ha érkezik” – tette hozzá. „A szezon első felében bevetett újításaink sokkal hamarabb érkeztek, mint a riválisokéi, és ekkor csökkentettük is a hátrányunkat. Aztán láthattunk egy óriási ugrást a Mercedes teljesítményében is Montrealban, és a különbség újra nagyobb lett. Azonban ha az a kérdés, mi lesz a szezon második felében, inkább hajlok azt mondani, hogy ismét csökkenteni fogjuk a távolságot a Mercedeshez képest, és továbbra is a Williams előtt maradunk” – tekintett előre a magabiztos brit mérnök.

 A Mercedes világbajnoka, Lewis Hamilton azt kívánja, bárcsak sokkal jobban ismerte volna elhunyt vetélytársát, Jules Bianchit. A címvédő elmondta, örökre megőrzi a francia pilóta emlékét, és azzal a szívében versenyez a hétvégén, valamint pályafutása hátralévő részében.

A Forma-1 világa péntek éjjel veszítette el Bianchit, kilenc hónappal a 2014. október 5-én történt szuzukai balesete után. A tragikus sorsú francia versenyzőt kedden helyezték örök nyugalomra; a szertartáson több korábbi és jelenlegi Forma-1-es versenyző is részt vett. Egyikük a Mercedes brit kiválósága volt, aki a búcsúztató után elismerte, rendkívül meghatották a történtek, a hétvégi Magyar Nagydíjon pedig elsősorban Bianchiért, és az ő emlékével a szívében fog versenyezni.

„Mindannyiunk számára rendkívül nehéz volt búcsút venni Julestől” – idézi a Mercedes sajtóanyaga a kétszeres világbajnok szavait. „Ami engem illet, azt kívántam, bárcsak sokkal jobban ismertem volna. Az alapján, amit tudtam róla, elmondhatom, hogy egy melegszívű, lelkes ember volt, aki előtt fényes jövő állt” – folytatja Hamilton, majd igyekszik egyértelművé tenni, a történtek ismét rávilágítottak arra, hogy a Forma-1 bizony még mindig veszélyes üzem; a sport irányítói pedig, bár komoly előrelépéseket tettek, sohasem dőlhetnek hátra, ha a résztvevők biztonságának javításáról van szó.

„A sport most nehéz út előtt áll; ismét kiderült, milyen veszélyeknek tesszük ki magunkat, és az is, hogy ezeket tiszteletben kell tartanunk; egyetlenegy alkalommal sem feledkezhetünk el róluk, amikor autóba ülünk. Komoly fejlődést értünk el a biztonság terén, és tudom, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség ezen az úton fog tovább haladni, hogy még biztonságosabbá tegye a sportágat” – magyarázza, mielőtt „ígéretet tesz” egykori ellenfelének. „Jules itt lesz a gondolataimban és az imáimban. Nemcsak ezen a futamon [lesz ott a szívemben], hanem a folytatásban is. Tudom, azt akarná, hogy olyan keményen versenyezzünk, mint ő. Ezért ezt fogom tenni!”

A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff egyetért a kétszeres világbajnokkal, vagyis a biztonság javításának szerinte is mindennél fontosabbnak kell lennie; úgy véli, a sport így is tiszteleghet Bianchi emléke előtt. „Gondolatban természetesen Jules családtagjaival és barátaival vagyok – egy gyerek elveszítésére egészen egyszerűen nincsenek szavak. A csapat nevében szeretnék rengeteg erőt küldeni nekik ez előtt a nehéz időszak előtt. Azzal is tisztelegnünk kell az emléke előtt, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség felügyelete alatt mindent megteszünk a pilóták, a csapattagok, a versenypályák dolgozói, valamint a szurkolók biztonságáért” – mondta az osztrák szakember.

 

                                  NB1

           

                                           LM     GY  D   V     RG  KG  DIF       PONT 

1. FERENCVÁROSI TC         1         1   0    0     2      0     2            3

 

2. DVSC-TEVA                     1          1  0   0      3      2      1           3

 

3. DVTK                              1           1  0  0      2       1      1           3

 

4. BUDAPEST HONVÉD      1           1  0  0      1        0      1          3

 

A Ferrari közleménye a Magyar Nagydíj után

A Ferrari úgy érzi, elszántabban térhet vissza a nyári szünetről, mint valaha.

 Azt követően, hogy Sebastian Vettel megszerezte élete első győzelmét a Magyar Nagydíjon, a Ferrari közleményt adott ki, melyben a múlt héten elhunyt Jules Bianchi-ra emlékszik, és neki ajánlja idei második futamgyőzelmét.

„Jules Bianchi emlékének adózzuk magyarországi győzelmünket, annak a fantasztikus srácnak, aki nagyon hiányzik mindannyiunknak” – mondta a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne.

 

 

 

 

 

„Sajnos a nap végén nem tudtunk kettős győzelmet ünnepelni, pedig szinte már a kezünkben volt, de Kimi autójával gondok akadtak.”

„Ez is azt mutatja, hogy soha nem adhatjuk fel. Továbbra is azon dolgozunk, hogy csökkenstük a különbséget az előttünk állókkal szemben, de a megbízhatóságra nagyon oda kell figyelnünk.”

„Hamarosan kezdetét veszi a nyári szünet, ami után biztos vagyok abban, hogy a Ferrari minden tagja még elszántabban tér vissza.”

 

 

Vettel Bianchinak ajánlotta győzelmét a Hungaroringen

Vettel első győzelmét aratta a Magyar Nagydíjon.

 Sebastian Vettel a múlt héten hosszú kóma után elhunyt Jules Bianchinak ajánlotta a Magyar Nagydíjon aratott győzelmét.

A Ferrari német versenyzője, aki idei második győzelmével beállította Ayrton Senna rekordját (41 győzelem), már a célvonalon való áthaladást követően a csapatrádión elmondta, hogy „köszönöm Jules, ez a győzelem neked megy”.

 

 

 

 

 

A francia versenyző még tavaly októberben, a Japán Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet, és múlt pénteken vesztette életét, amire a versenyzők a Magyar Nagydíj előtt egy perces néma gyászcsenddel emlékeztek a rajtceremónia előtt.

Vettel azt is elárulta rádióüzenetében, hogy „mindig is a szívünkben leszel, és tudjuk, hogy előbb vagy utóbb Jules, ennek a csapatnak a része lettél volna.”

A dobogón sem feledkezett meg egykori versenyzőtársától: „Hihetetlen nap, de ez a győzelem Jules-nak megy.”

Vettel már az első métereken átvette a vezetést, egy fantasztikus rajtot követően, amit egy pillanatig sem adott ki a kezéből, jóllehet a biztonsági autós fázissal komoly előnyt vettek el tőle, mikor Nico Hülkenberg balesete után lelassították a mezőnyt a pályára került törmelékhalmaz miatt.

„A mi szempontunkból nem kellett volna az a biztonsági autós fázis” – mondta Vettel.

„Ez mindenképpen érdekesebbé tette a futam végét.”

„Egy nagyon jó rajtunk volt, kulcsfontosságú volt, hogy már az elején az élre tudtunk állni.”

„Az autót nehéz, de jó volt vezetni, egy remek futam volt a mai, megmutattuk, mire is vagyunk képesek, szóval mindenkinek köszönöm, hogy a nehéz péntek után így feltámadtunk.”

„A mai nap jól összeállt, és még a biztonsági autó ellenére is képesek voltunk győzelmet aratni, szóval nagy köszönet az egész csapatnak.”

Vettel márkatársa, Kimi Räikkönen sokáig a második helyen haladt, mikor motorgondjai akadtak, a biztonsági autós fázist követően folyamatosan csúszott vissza, majd egy technikai probléma miatt kiintette a csapat.

Az Újpest hazai pályán gól nélküli döntetlent játszott a Pakssal a labdarúgó OTP Bank Liga nyitófordulójának szombati játéknapján. A lila-fehérek 2010. április 24. óta nem tudták legyőzni saját közönségük előtt a paksiakat.


OTP Bank Liga, 1. forduló:

Újpest FC-Paksi FC 0-0

Szusza Ferenc Stadion, 2637 néző, v.: Szabó Zs.

kiállítva: Kálnoki Kis (91.)

sárga lap: Kálnoki Kis (32., 91.), Litauszki (42.), illetve Gévay (28.), Bartha (50.), Bertus (53.)

Újpest FC:

Balajcza - Mohl, Kálnoki Kis, Heris, Litauszki - Nagy I G., Sankovic (Bardhi, 71.), K. Hazard (Filkor, 76.), Balogh B. - Suljic, Sallói

Paksi FC:

Molnár P. - Kulcsár D., Gévay, Lenzsér, Szabó J. - Kecskés (Szakály D., 75.), Kesztyűs, Bertus - Hahn (Kővári, 89.), Balázs Zs. (Könyves, a szünetben), Bartha

Az első félidőben gyakorlatilag egyetlen komoly helyzetet sem láthatott a közönség. Az Újpest többet birtokolta a labdát, rengeteg pontrúgást végezhetett el, ezekből sem tudott azonban veszélyt okozni.





A játék képe a fordulást követően sem változott, a lila-fehérek mezőnyfölényben futballoztak, de a paksiak jól védekeztek. Csertői Aurél együttese a kontrákra alapozott, és könnyen eldönthették volna a mérkőzést, de előbb Könyves lőtt fölé öt méterről, majd Bartha ziccerét védte lábbal Balajcza. Az Újpestnek igazi helyzete csak Suljic révén volt a hajrában, de a bosnyák támadó szintén hibázott, így nem esett gól a találkozón.

Kiengedték a kórházból Pelét


A 74 éves brazil focilegendát a Sao Pauló-i Albert Einstein klinikán operálták meg, személyi asszisztense szerint a beavatkozás tervezett volt, egyik csigolyája nyomott egy ideget, ami nagy fájdalmakat okozott a labdarúgás egyetlen háromszoros világbajnokának.


Edson Arantes do Nascimento, ismertebb nevén Pelé feleségével, Marcia Aokival, miután 2015. július 20-án kiengedték a kórházból - EPA/Asesoria Prensa PeleEdson Arantes do Nascimento, ismertebb nevén Pelé feleségével, Marcia Aokival, miután 2015. július 20-án kiengedték a kórházból - EPA/Asesoria Prensa Pele




Pelé májusban prosztataműtéten esett át, 2014 végén egy húgyúti fertőzés miatt került kórházba, egy hetet az intenzív osztályon töltött, majd december elején elhagyhatta a klinikát. Tavaly év végén veseköveket távolítottak el a szervezetéből.

Vettel nyerte a 30. Magyar nagydíjat

A Ferrari versenyzője, Sebastian Vettel nyerte a rendkívül izgalmasra sikeredett 30. Magyar Nagydíjat. A német mögött Daniil Kvyat és Daniel Ricciardo zárt, a Mercedesek kiábrándító futamon vannak túl.

Az elejétől a végéig fantasztikus küzdelmet hozott hazánk jubileumi Forma-1-es versenye, a 30. Magyar Nagydíjat, melyet sajnálatos módon beárnyékolt Jules Bianchi bő egy héttel ezelőtti tragikus halála.

 

 

 

 

 

Negyed órával a rajt előtt a száguldó cirkusz mezőnye a rajtrácson emlékezett a fiatalon elhunyt versenyzőre, és fejezte ki őszinte részvétét Bianchi családjának – akiket a futam napján maga Bernie Ecclestone utaztatott Nizzából Magyarországra.

A versenyt Lewis Hamilton kezdhette meg a pole pozícióból, mellőle csapattársa, Nico Rosberg várhatta a piros lámpák kialvását, míg a második sorban ott sorakozott Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo.

Miután Felipe Massa nem megfelelően állt fel a rajtrácsra a felvezető kört követően, a versenyirányítás még egy formációs kört beiktatott, melyet követően végre megkezdődhetett a 30. Magyar Nagydíj a Hungaroringen.

A rajt pillanatát pazarul kapták el a Ferrarik: Sebastian Vettel a harmadik helyről az élre tört, míg Kimi Räikkönen az ötödik rajtkockából jött előre a második helyre. Míg a Ferrarik remekül jöttek el, Lewis Hamilton számára rémálommal ért fel az első kör: nem volt elég, hogy a rajtot elrontotta, a lassító előtt csúnyán kifékezte saját magát, a kavicságyon átszánkázva végül a tizedik helyen tudott újra csatlakozni.

A verseny első etapjában a két Ferrari folyamatosan lépett el az őt üldözőktől, közben pedig Daniel Ricciardo remekbe szabott előzésekkel kápráztatta el a helyszínre kilátogató, valamint a televíziók előtt ülő nézőket.

A 40. körben a második helyen haladó Räikkönen furcsa hangokat hallott autójából, nem sokkal később pedig kiderült, a finn autójában a kinetikus energia-visszanyerő rendszer (MGU-K) rakoncátlankodott.

A 2007-es év legjobbja kezdetben csak borzasztóan lelassult, később pedig végül a műszaki probléma miatt fel is kellett adnia a küzdelmet.

Mindeközben a virtuális biztonsági autós rendszert is bevetették, miután Nico Hülkenberg Force Indiája a gumifalnak csapódott az első szárny hibája miatt. A baleset következtében olyan sok törmelék került a pályára, hogy az igazi biztonsági autót is pályára kellett küldeni.

Miután a Safety Car összerázta a mezőnyt, Hamilton próbált feljebb kapaszkodni, a nagy akarásnak azonban nyögés lett a vége: a listavezető összeütközött Daniel Ricciardo Red Bulljával, minek következtében autójának első szárnya megsérült.

Ricciardo eközben folyamatosan zárkózott fel az élen autózó Vettelre, valamint az őt üldöző Rosbergre, 5 körrel a leintés előtt pedig meg is próbálkozott egy előzéssel a Mercedes németjével szemben: az ausztrál az 1-es kanyarban fékezett nagyon rövidet, Rosberg azonban a kanyar kijáratánál elé vágott, a két autó pedig összeért. A baleset következtében Rosberg defektet kapott, Ricciardónak pedig ki kellett mennie a bokszba új első szárnyért.

A második helyet így a másik Red Bull-lal Daniil Kvyat örökölte meg, akit azonban pályaelhagyás miatt 10 másodperces időbüntetéssel sújtottak: miután az orosz nagyobb előnnyel végzett ennél csapattársa előtt, végül megtarthatta a második helyet, Daniel Ricciardo pedig be kellett, hogy érje a harmadik hellyel.

Sebastian Vettel vasárnapi győzelmével beérte az örökranglistán Ayrton Sennát, hiszen a Hungaroringen F1-es pályafutása 41. F1-es elsőségét aratta.

A McLaren színeiben idei legjobb eredményét érte el Fernando Alonso, aki a szintén remeklő Max Verstappen mögöt negyedik lett. A spanyol csapattársa, Jenson Button szintén pontszerző helyen, a kilencedik pozícióban zárt.

A listavezető Lewis Hamilton végül hatodik lett, ám a kiábrándító verseny ellenére is növelni tudta előnyét csapattársa, Rosberg előtt, akit végül csak nyolcadikként intett le a kockás zászló.

 

 

 
Race